Japan vakantie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu Japan vakantie - Reisverslag uit Tokio, Japan van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu

Japan vakantie

Door: Gwan James

Blijf op de hoogte en volg Gwan James

16 Oktober 2009 | Japan, Tokio

Afgelopen periode had ik het erg druk op mijn werk en geen tijd om mijn weblog bij te houden. Maar gelukkig vond Antje wel de tijd om het een en ander bij te houden wat we hebben beleefd! zie www.nijntjesneak.waarbenjij.nu maar ;)

We zijn zaterdag 3 oktober naar Japan vertrokken via Hongkong, want dat scheelde de helft van een rechtstreekse vlucht naar Tokyo vanuit Beijing! Belachelijk, maar dan hadden we wel de kans om Hongkong airport te zien en daar een beetje te shoppen en te eten. Eenmaal in Tokyo verbleven we eerst in een hotel bij het vliegveld (omdat we laat in de avond aankwamen), Narrita View. Het was luxe en had een echt hotel/oma geur dat Antje heel fijn vond, toen kreeg ze het gevoel dat ze echt op vakantie is. In de ochtend zagen we dat het een heel mooi uitzicht heeft en bos om zich heen en in de verte zag je het vliegveld.

We besloten Tokyo 1 dag in te gaan en bezochten de zondag Yoyogi park waar we rariteiten zouden kunnen ontdekken en veel mensen die lekker aan het ontspannen/sporten zijn. In de namiddag vertrokken we met de Shen..?.. die snelle trein dus naar Kyoto. We hadden helaas niet de tijd meer om een hotel te zoeken van te voren dus gokten we het erop dat we er wel een leuke zouden vinden!
Na een uurtje.... vonden we een geweldige Ryokan (Japanse stijl van overnachten) op dik kwartier lopen van het station. In Kyoto hebben we ontzettend veel gelopen en veel tempels/tuinen/mensen gezien. Kyoto heeft naast idyllische uitzichten ook een Geisha buurt, Gion. Daar woonden/werkten Geisha's.

De tweede dag zijn we Boukje en Ken wezen opzoeken in Osaka! Het was erg gezellig om elkaar weer te zien en we hebben hun huisje mogen bewonderen en samen Udon noodles gegeten in een restaurantje bij hen in de buurt! Hmmm! Ken moest in de namiddag tot in de avond werken, hij geeft karate les! En gingen we met Boukje en haar schoonzus uit eten in een echt Nederlands Pannenkoekenrestaurant! De enige in heel Japan die erkend is door de NL pannenkoekenvereniging, genaamd Oude Kaas!

De dag erna vertrokken we naar Tokyo om in de avond in te checken in ons een na laatste hotel gelegen in de Asuka wijk. Aldaar gedurende de 4 dagen hebben we vrienden van Antje ontmoet, samen mee gegeten, en zelfs bij 1 van hen mochten we thuis komen! Aya nodigde ons uit om bij hen thuis te eten, en haar moeder heeft een meesterlijk maal gekookt! Verder heeft de vader hun antieke Katana van 300 jaar oud geshowd en mocht Antje een kimono passen van de moeder van Aya!
Uiteraard in Tokyo veel tempels en drukke wijken en dure straten bekeken! Ow en niet te vergeten de neonlichten en hoge gebouwen!
En ineens was het zondag... in de avond waren we weer terug in ons kamertje in de Xiao Ju'er Hutong!

• 17 Oktober 2009 - 14:15

Wally:

FOTOS!!

Japan is geweldig. Fijn dat je het er naar je zin hebt gehad

P.S. Shinkansen

• 18 Oktober 2009 - 08:18

Judith En Gilli:

Hoi James en Antje,
    Zo te lezen hebben jullie het naar je zin gehad daar en veel mooie dingen gezien. Maar waar blijven de foto's dan??? ;)