Nederlanders, Afscheidsfeestje, China Windpower 09 - Reisverslag uit Beijing, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu Nederlanders, Afscheidsfeestje, China Windpower 09 - Reisverslag uit Beijing, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu

Nederlanders, Afscheidsfeestje, China Windpower 09

Door: Gwan James

Blijf op de hoogte en volg Gwan James

25 Oktober 2009 | China, Beijing

De eerste werkdag was ook weer meteen raak! Er zou die middag een groep Nederlandse Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) studenten langskomen met hun twee profs. Ik zat ook bij het welkomstcommitée en hielp samen met Mark en King, Mr. Wukai die hen officieel verwelkomde met een presentatie over Goldwind en een rondleiding door de fabriek in relatie met hun minor hoe zaken te doen in China. Mr. Wukai was echt heel openhartig en werd ook met applaus en flessen wijn bedankt namens de delegatie Nederlanders van de HAN. Na afloop was er nog een vragenronde voor de deelnemers en deze viel in zo'n goede aarde dat King, Mark en ik werden uitgenodigd om mee te eten in de avond. We zijn peking eend wezen eten in Puhuangyu en als Goldwind vertegenwoordigers hebben we een fles Bai jiu besteld om hen te bedanken voor de uitnodiging en hen succes te wensen. De avond had voor mij nog een staartje, omdat ik met hun gids (Mevr. Huang, bijgenaamd Mouse) en de studenten uit ben gegaan. Zij kenden Bijing niet dus nam ik ze mee naar de barstraat van San Li Tun en daarna mee naar Cocobanana. Het was een topafsluiting voor hen in Beijing ;)

Zondag 18 oktober heb ik aan de Beijing halve marathon meegedaan! Geniaal en Chaos! Er waren 4 afstanden, 5, 10, 21 en 42. In totaal waren er 24.000 deelnemers! De sfeer was top! Antje was er gelukkig voor me om me te helpen met mijn spullen :D dankje wel schat! En bij de finish van de 21 km zagen we elkaar weer en ik had gigantische honger!
Die middag kwam een collega van Antje langs, Luuk uit brabant. We hebben ff thee / koffie gedronken bij ons thuis en zijn daarna naar de Confusius Tempel gegaan dat op loopastand van ons huisje ligt.

Maandag 19 oktober hielden Mark en ik ons afscheidsfeestje! We hielden het in een hotpot restaurant in Puhuangyu. Het was ERG gezellig!

Tijdens de 3 exhibitiedagen op de grootste Wind Power exhibition van China kreeg ik de kans samen met Mark, King en Thomas Goldwind mede te vertegenwoordigen. De wind power business is zeer interessant en ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vind om zaken te doen. Goldwind is binnen China de grootste wind power solution provider en dat kan je merken! Heel veel bedrijven, delegaties van landen zijn naar onze stand geweest! Telkens kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst. Tegelijkertijd miste ik ook wel de tijd om rustig aan mijn simulatie'tje te werken. Haha, tja dit was wel een gave ervaring.

• 25 Oktober 2009 - 16:59

Jochgem:

Mooi om te horen, Gwan! En fijn dat je het zo naar je zin hebt!