Longhua en Chengde - Reisverslag uit Chengde, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu Longhua en Chengde - Reisverslag uit Chengde, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu

Longhua en Chengde

Door: Gwan James

Blijf op de hoogte en volg Gwan James

13 Augustus 2009 | China, Chengde

Donderdag 13 augustus ging ik met Mr. Du mee naar de fabriek in Longhua. Daar wordt het pitch systeem in de "hub" geïnstalleerd. De reden van de trip was om de nieuwe lading 'sliprings' te controleren en te leren hoe het installeren en testen van het pitch systeem gaat. Het was een mooie treinreis van 5 uur door heel veel groene dalen en bergen die bekleed waren met een deken van groen dat van verre leek op mos. Eenmaal daar aangekomen was het eerste dat opviel dat de luchtkwaliteit beter is dan in Beijing. De volgende dag hadden we het werk snel af en betekende het dat we vrije tijd hadden. Mr. Du moest enkel zaterdag nog de test-software update installeren en daarna in de avond lekker gegeten met een collega van hem. De volgende dag gingen we vroeg op, namelijk 06.00 uur op ZONDAG! Om de taxi te nemen die ons voor 50 yuan helemaal met onze tassen naar Chengde bracht! Na een reis van 1,5 uur door een mooi groen begroeid landschap kwamen we aan bij ons hotel. Gelijk na het inchecken gingen naar het zomerpaleis. Dit complex is eigenlijk een heel groot park met een heleboel mooie huisjes en paleizen en tempels. We hebben in een paar uur het hele park gezien en we waren aardig moe ervan. Van Antje wist ik dat in Chengde ook Potala was. Dat is een replica van de Tibetaanse tempel in Lhasa. Dus spoorde ik Mr. Du aan om daar eens een kijkje te nemen. Dus we zijn die richting opgelopen. Halverwege vond ik het hoogste tijd voor een pitstop en hebben lekkere jiaozi gegeten! (superveel overigens) Na wat lopen kwamen we aan bij Potala... Het is zeer indrukwekkend en zeer de moeite waard om helemaal te bekijken! Wat we ook gedaan hebben!
De maandag zijn we met de bus naar Beijing terugegaan en we waren om 15.00 uur weer terug op het werk.

• 22 Augustus 2009 - 20:58

Antje:

Hee lieverd!

mooie foto's! die wil ik binnenkort ook gaan maken! In Japan!! als alles lukt met mn visum (nogal gedoe)
    Dikke kus van mij

• 25 Augustus 2009 - 07:24

Jochgem:

Mooie foto's weer!

En vandaag of morgen zie je Antje weer! Veel plezier samen. Wij zullen goed op jullie huisje passen.