Wushu wedstrijd in Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu Wushu wedstrijd in Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Gwan James Pieters - WaarBenJij.nu

Wushu wedstrijd in Hangzhou

Door: Gwan James

Blijf op de hoogte en volg Gwan James

02 Augustus 2009 | China, Hangzhou

Zondag en mijn wushu wedstrijden in Hangzhou zijn achter de rug. Zaterdag ochtend was ik samen met mijn wushuschool Fei Wushu ter plaatse in Huang2 Long2 Ti3yu4 Zhong1xin1 (gele draak stadion) samen met 5000 andere deelnemers vanuit China en verder (Amerika, Frankrijk, Nederland, Cuba). Zo een dag is heel vermoeiend, want je moet jezelf registreren (inchecken) dat je er bent voor aanvang van je wedstrijd. Maar je moet als groep in de gaten houden wanneer jouw onderdeel is, want er is een volgorde maar tijdsaanduiding is er niet. In de ochtend waren eerst de kinderen. Umika, Baojie, Baoli en Amber hebben het allemaal erg goed gedaan! In de middag was ik aan de beurt. Na veel procesmatigwerk, want ik moest op het laatste moment nog een rugnummer krijgen, omdat de organisatie mij vergeten er 1 te geven stond ik klaar langs de mat. Ineens zegt de scheidsrechter dat we met zijn vieren tegelijk moesten gaan! Haha, het was een echte oorlog op de mat. Ik heb toch al mijn lastige sprongen gedaan ondanks dat de ruimte en tijd om het te doen erg krap waren. Bijvoorbeeld, mijn achteroversalto lande ik tussen twee anderen in. Erg spannend voor de toeschouwers! Ik had bijna mijn plet-techniek in het echt toegepast! Mijn teamgenoten waren tevreden over mijn vooruitgang en mijn prestatie gezien de omstandigheden... ik ben ermee eerste geworden!

In de namiddag (na lang wachten, lopen een beetje shoppen en wapens kijken) waren Vincent en Mario aan de beurt. Daarna was ik weer, ik werd omgeroepen om mij aan te melden! Toen rende ik naar mijn mat toe en meldde me aan. De scheids dacht, van: waar kom jij nou weer vandaan!? Diezelfde jury zei: van Holland. Conclusie, we gooien hem wel tussen de twee groepen in. Eind goed al goed, ik mocht ook mijn stokvorm doen! Uitslag onbekend.... Die krijg ik nog van Bao en Anil te horen.

Het was een mooie, extreem vermoeiende dag voor iedereen! Supermooi en speciale dank gaan uit naar Sifu, Bao en Anil!

• 02 Augustus 2009 - 14:48

Annelies:

Gefeliciteerd met je eerste plek! Je filmpje ziet er ook goed uit:) alles nog leuk in china? ni de zhongwen zenmeyang ne?

• 19 Augustus 2009 - 09:24

Gwan:

Ook met mijn Nangun ben ik eerste geworden!